20
19
Den spæde start
Det daværende team blev chokeret over at sygefraværet på de danske arbejdspladser, årligt koster staten op til 12 mia kr. Vi lever i et konkurrencepræget samfund, hvor tal og fremgang skygger for menneskets personlige velvære og mentale helbred. Derfor valgte vi, at der skulle udvikles en løsning, der kunne give arbejdsgivere, såvel som den enkelte medarbejder, et præg om deres mentale stadier og den belastning de udsætter deres hjerne for dagligt.
20
Konceptualisering
Jagten blev sat ind på at finde et hardware produkt, der kunne foretage de målinger og give os data på, hvordan mentale stadier ændrer sig hos den enkelte. Produkts teknologi måtte hverken være til fare eller gene for brugeren og skulle foretage så nøjagtige målinger som muligt. Valget faldt på EEG teknologien, en anerkendt og klinisk anvendt teknologi med mere end 20 år bag sig.
21
Vores produkter tog form
Året efter blev selskabet Curvex stiftet med en intention om at sætte fokus på den danske folkesundhed og især mental velvære ude på de danske arbejdspladser vha. EEG, ML/AI og intervention.
Ved at forene vores videnskabelige ekspertise med strategiske partnerskaber, blev det muligt for os at få hardware med adgang til informationer omkring hjernen og udvikle app baserede værktøjer til gavn for både danske virksomheder og deres medarbejdere, børn med ADHD og deres forældre.
22
CURVEX Bryder igennem i medierne
Curvex fik et gennembrud i de danske medier efter vi vandt Creative Business Cup som de nationale vindere i Danmark. Vi besøgte bl.a. Go’ Morgen Danmark sammen med en familie med ADHD, som anvender Curvex. For at kunne gøre en større forskel for børn, der er stillet med diagnosen, samt deres forældre valgte vi at lancere et ny brand under Curvex ved navn Attentify. Et mere legende univers der henvender sig til både børn, unge, familier og skoler, med håndgribelige øvelser og værktøjer, der skal hjælpe børnene med at administrere og træne alt fra deres fokus, impulskontrol og hyperaktive tendenser.

