Verden over, vokser den mentale sundhedsepidemi sig større og større. Så stor, at flere samfund betaler dyre domme for sygemeldinger hos adskillige arbejdspladser, hvis ansatte der har måtte trække stikket på grund af enten stress, depression eller andet sygdomsrelateret.
Det er ikke kun erhvervslivet der bliver påvirket af de valg vi træffer her i livet, men også vores familieliv, og dermed både børn og voksne. Og af netop den årsag, gør vi vores ypperste for at flere kan udvikle deres spirituelle, såvel som deres mentale mindset og blive mere opmærksomme på deres mentale stadier, således at de kan forbedre deres mentale helbred og velvære.

– Armin Kavousi

20

18

Den spæde start

Tilbage i begyndelsen, blev det daværende team, chokeret over at sygefraværet på de danske arbejdspladser, årligt koster staten op til 12 mia kr. En stor omkostning der formentlig finder sted, på grund af det konkurrenceprægede samfund vi lever i. Et samfund, hvor tal og fremgang skygger for mennesket personlige velvære og helbred. Derfor valgte vi, at der skulle udvikles et device der kunne give arbejdsgivere, såvel som den enkelte medarbejder, et præg om deres mentale stadier og den belastning de bød sig selv og deres hjerne dagligt.

19

Konceptualisering

Jagten blev sat ind på at skabe et produkt, der kunne foretage de mållinger, der skulle til for at vi kunne spore os ind på hvordan de mentale stadier var hos hver enkelte forbruger. Produktet skulle hverken være til fare for forbrugere, men foretage så nøjagtige målinger som muligt.

20

Vores produkter tog fart

Intet mindre end et år senere, indbyggede vi den nyeste EEG-teknologi i vores headsets. En teknologi, der gjorde det muligt at foretage non-invasive målinger, uden at der blev udsendt faretruende signaler, der kunne skade hverken børn eller voksne. Vores team udarbejdede derfor en tilhørende klinisk app, der kunne aflæse, og give dataen liv og få indsigtsfulde rapporter, så folk kunne overvære deres mentale stadier over tid, og forstå deres udvikling.

21

Begyndelsen på noget stort

Året efter, blev selskabet CURVEX stiftet, med en klar intention om at sætte et øget fokus på den danske folkesundhed og den mentale velvære ude på det danske arbejdsmarked, ved hjælp af machine learning, EEG, Ai, cognition og neurovidenskab.

Og ved at forene vores videnskabelige ekspertise og innovative tankegang, blev det muligt at trække på indsigtsfulde informationer omkring hjernen, videreudvikle vores produkter, samt værktøjer, til gavn for flere danske erhvervsdrivende selskabers medarbejdere, voksne og ovenikøbet børn.

22

CURVEX Bryder igennem i medierne

Vores headsets og apps fik et kæmpe gennembrud i de danske medier, fordi vi med 72-76% nøjagtighed kan påvise hvorvidt børn udviser indikationer, der er forenelige med diagnosen ADHD. For at kunne gøre en markant forskel for børn der er stillet med diagnosen valgte vi at gå live med et helt nyt sub brand ved navn Attentify. Et brand henvender sig til både børn, unge, familier og skoler, med håndgribelige øvelser og værktøjer, der skal hjælpe børnene med at administrere og træne alt fra deres fokus, impulskontrol og hyperaktive tendenser.

Partnerskaber

logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo
logo